onsdag 13 februari 2013

Bada

Jag är så glad över vårt badkar, jag badar minst 2-3 gånger i veckan och duschar oftast varje morgon och kväll! Det är riktigt skönt, det har nog varit så ända sen jag var mindre och har varit och är viktigt för mig att ha till gång till dusch och bad när jag vill!

Jag kommer ihåg när vi var långt upp i Finland och hälsa på släktingar i deras stuga och när vi kommer dit får jag reda på att det varken finns dusch eller toalett och inget VARMVATTEN och mitt i vintern var det och en meter snö, jag grät!!
Nog om det :)

Det var riktigt skönt med ett varmt bad och en kopp te, rogivande' Jag känner att smärtan av mitt bäcken börjar komma i fatt mig, det gör ondare för varje vecka och extra mycket när jag sitter på huk och klär på Valter tex eller när jag särar för mycket på benen när jag kliver upp och ner ur sängen.. Känner man av foglossningar under förlossningen eller all fokus blir på värkarbetet?

God natt och sov gott!

4 kommentarer:

  1. Haha fick en så rolig bild i huvudet nu :D vad härligt med vidgjorda fötter! Då får du fixa påsar imorgon då så det blir en ordentligt bra effekt, men strumpor på är bättre än inget!

    Kram och Tack!

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för badkar och tummen ner för foglossningar.. Hade ett himlans bekymmer första graviditeten. Under förlossningen med nr 2 kände jag lite av foglossningen (eller om det var precis efteråt)... Man har ju så mycket ondare av värkarna. Undvik att göra saker som gör ont. Sitter du på huk så håll ihop benen ovs. Inte det lättaste i vardagen när allt ofta bara går av farten men en liten påminnelse i alla fall :) Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog oxå bada flera ggr i veckan om jag hade ett sånt där härligt bubbelbadkar, annars är jag inte så mycket för badkar :-P

    Jo jag fyller år på lördag så du har helt rätt :-)

    Kramis!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att du känner av foglossning :-( Jag har aldrig haft ordentlig foglossning men däremot var jag genomförkyld sista 2 veckorna av graviditeten med Wilmer och hade en sinnesjuk hosta så jag hostade sönder 2 revben och 1 muskelfäste, jag hade så ont så jag ville grina och kunde knappt röra mig utan att det högg som knivar. Jag var jätteorolig för hur det skulle gå under förlossningen med detta men jag kände inte av det alls, all fokus på värkarbetet ;-) Men sen kanske det är annorlunda med just foglossning som är i det området som påverkas i förlossningen men jag håller tummarna för att du inte ska behöva känna av det då med.

    Toppen om du skickar receptet, skulle vilja testa något nytt i helgen :-)

    Hur gammal är du? Om jag får fråga :-O Du ser inte ut att vara över 30 och eftersom du har en 7-åring och var ung när du fick barn som du skrev så antar jag att du fortfarande inte är så gammal som jag ;-) Min sista grav. (Elliot) var inte kul heller, jag som förut älskat att vara gravid tyckte det var riktigt jobbigt och jag tyckte den aldrig tog slut ;-) Fast i efterhand kändes det som de där 9 månaderna flög iväg.

    Kul att du är med i utlottningen! Det är fina och mjuka kläder. En del gillar ju inte den där texten BÄBIS men jag tycker tvärtom att det är jättegulligt.

    Hoppas du får en fin dag! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3