tisdag 19 februari 2013

När Valter kom till världen 2011-02-04

Jag kände mig lite "konstig" redan på sen em/kvällen den 3 februari ville verkligen att det skulle bli en mys kväll med Tindra och Melvin innan bebis skulle komma. Magnus var på hockey och jag och barnen åt lasangett och kladdkaka med vispgrädde till efterrätt. Barnen somna och jag och Magnus la oss när han kom hem.
02.00 vakna både jag och Magnus samtidigt jag gick upp på toa och la mig igen då börja jag få lite ont, men inte så jag trodde att det var någonting på G. Värmde vetepåsen och la mig med den.
02:40 gick jag på toa igen och då kom även en "blödning" och värkarna börja komma med ca 6-9 minuters mellanrum.

04:00 åkte vi hemifrån på väg att lämna Tindra och Melvin hos sin pappa, då i bilen kom värkarna med 3-4 minuters mellanrum. Ca 04:30 lämna vi barnen och då kunde jag äntligen slappna av ordentligt.
04:50 blev vi inskrivna på förlossningen och då blev dom mer intensiva med 3 minuters mellanrum och jag var öppen 7 cm, jag fick lustgas och antibiotika mot min GBS så bebis inte skulle bli smittad på vägen ut. 05:30 gick vattnet efter att barnmorskan tagit hål på hinnorna. Då blev värkarna extremt intensiva.

07:15 är jag fullt öppen och börjar krysta och 07:35 kommer lille Valter upp på min bröst. Jag kallar han för "lilla gumman" haha trodde nor det var en tjej :) Men det var en gosig liten Valter <3

Det var den smidigaste förlossningen och jag var mer medveten under denna förlossningen än under mina tidigare.




Carl Gustav Valter Olsson

Vikt: 4360g, 53 cm lång och huvudomfång cm
Född i graviditetsvecka 41+3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar <3