tisdag 10 september 2013

Att tillåta sig själv att vila.


Att tillåta sig själv att vila och bara sitta och mysa. Det låter hur enkelt som helst. Men jag har jätte svårt att bara vara just nu känner mig och har känt mig så stressad i huvudet den sista tiden. Jag ska göra det och åka dit och träffa den och köpa det och skriva det och måla det. Ja jag har och jag ser till att ha att göra. Och just nu när det är så här mycket som jag har igång så blir ingenting ordentligt. Städning bli halvdan, saker blir glömda, jag kan inte koncentrera mig för allt i huvudet bara snurrar. Jag kan jämföra det som om att du har ansvar för 10 personer som bergsklättrar och 5 av linorna håller på att gå av, en har redan gått av och personen klamrar sig fast med bara händerna i bergväggen. Redan där är det panik och snart går dom andra linorna av. 
Ja man kan ju undra vart den här "inre stressen" kommer ifrån... Snurrigt är det iallafall. 

Men nu sitter jag här med Saga och bara myser, tittar på henne när hon smilar i sömnen och sover så gott i mammas famn. Mysigt<3 

5 kommentarer:

  1. Känner igen det sär alltför väl.. Så svårt att bara tillåta sig själv att vara.. På så sätt är det bra med "gnäll-bara sova på mamma" dagar, man tvingas att sitta ner ett tag (och passa på att blogga, svara på kommentarer och allt annat man kan via telefonen)
    Hoppas det lugnar ner sig snart för dig

    Cissi
    Http://nastanperfekt.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Den där inre stressen är hemsk. Jag har också så svårt att sitta ner och bara ta det lugnt. Alltid är det nåt som man "måste" fixa ......

    SvaraRadera
  3. Mysigt!
    Jag förstår dig, alltid finns det något som ska göras. Man hinner inte njuta av dom små så mycket...

    SvaraRadera
  4. jag är nog mer tvärtom faktiskt, vilar mer än gärna. Inte så att jag är lat eller så, men jag stressar inte upp mig själv för det är inte värt då och det är inget jag mår bra av. När barnen har vilat har jag alltid vilat, oavsett om det finns städ, tvätt eller annat plock. Det hinns med det också sen. Man ska inte glömma att ta hand om sig själv, good enough är just good enough. Släpp kraven, stressen och bara njut!

    SvaraRadera
  5. Det är ett bekymmer det där. Men man kan inte allt. Man är inte superwoman. Det handlar om att prioritera. Vill man göra "alla de där sakerna" får det kanske vara lite skitigt eller rörigt hemma. När man sen känner att det blivit lite mycket så gäller det att ta den där pausen/vilan. Kram på dig.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3