torsdag 3 oktober 2013

Vi var där


Jumpa Intensiv är för dig som har bra kondition, starka muskler och gillar att träna med hög belastning. Styrketräningen är klart tuffare med riktigt tunga och krävande övningar. Under konditionsavsnitten jobbas pulsen snabbt upp på hög nivå.

Ja, det här passet har jag varit på för andra gången idag och jag är helt slut. Men det är klart, jag har inte starka muskler än och konditionen är väl inte den bästa än heller. Men det är ju därför jag går dit. Helt ärligt känns det just nu skit varje gång innan jag satt mig i bilen på väg dit. Jag känner verkligen inte för det. Men det är ju så skönt efteråt. Jag kommer somna gott i natt. 

Varför är det så svårt att få goda vanor? 
Vad gör du för att motivera dig till träning och motion?

4 kommentarer:

  1. Jag mutar mig själv med snygga träningskläder för att hänga i, men mitt "stora" problem är att jag trycker i mig för mycket godsaker.
    Och slutar jag inte med det och börjar äta "bra" mat istället så kommer jag aldrig få till de där snygga muslerna som jag trånar efter ;)

    SvaraRadera
  2. I går kväll hade jag verkligen inte lust för att träna, men tog mig i kragen och klappade mig på axeln efteråt. Jag vet vilken ångest jag får om jag inte gjort det... Jag försöker tänka att jag bara ska göra det. Inte tänka för mycket på det. Bara köra igång direkt när jag lagt barnen. Inte sätta mig i soffan, för då fastnar jag. Belöningen efteråt är något gott att äta :D Du är duktig som kämpar. Det ÄR segt "i början när man känner sig svag" )... Lätt att ge upp om man heller inte tycker att det gör någon skillnad. Men det gäller att hålla fast vid det. Inte ge efter eller ge upp. En bra idé (något som jag är dålig på) är att planera. Bestäm på söndagen vilka dagar/kvällar du ska träna och så hålla det mot alla odds! Himla långt det blev nu. Hoppas det peppade liiite :) Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  3. Hm, en av de svåraste frågorna... Det tar ju emot något vidrigt att komma dig för att träna, för mig alltså, även trots att jag är väl medveten om att jag mår så himla mycket bättre av det. Knäppt som bara den.

    Nu rör jag mig, om möjligt, ännu mindre än vanligt pga av foglossningen men jag inbillar mig (som vanligt) att jag ska börja träna när bebis kommit ut. Vill, vill, vill var stark och smidig och orka allt.

    Du är sjukt duktig som kommer iväg, jätteimponerande!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Duktig du är! Som du säger, det känns alltid bra efteråt! Man ska bara ta steget och ta sig dit...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar <3